środa, 23 czerwca 2010

na Wysokim Kamieniu (1058 m n.p.m.)

Jak wysoko może być kamień dowiedziałam się dzisiaj na spacerze. Wysoki Kamień jest bardzo wysoko a droga do niego dość stroma i chwilami męcząca. Można na niej spotkać np. żywą sznurówkę... Szliśmy drogą graniczną między gminą Stara Kamienica a miastem Szklarska Poręba. Po drodze przeczytaliśmy zasady obowiązujące turystów w lesie w tym psów. Na Wysokim Kamieniu w nagrodę za godzinę wspinaczki dostaliśmy piękne widoki. Patrząc od prawej strony na pasmo Karkonoszy podziwialiśmy Halę Szrenicką, Szrenicę, schronisko pod Łabskim Szczytem, Łabski Szczyt, Śnieżne Kotły, Wielki Szyszak i Śmielec a w dali samą Śnieżkę, kolejne cele naszych wycieczek.... z drugiej strony łagodniejsze linie Gór Izerskich. Dla tych widoków opłacało się zmęczyć. Wracaliśmy żółtym szlakiem w towarzystwie stada much. Po drodze były Kozie Skały, Dzwonnica, Czarna Góra i Słoneczna i muchy z muchami :) W nagrodę z 2 godziny górskiej wędrówki bez marudzenia dostałam pyszną wołowinkę i babciny rosół. Wieczorem okazało się, że nie lubię rudego spaniela grubej pani z sąsiedztwa...